اخبار, فرانسه, مقالات

آشنایی با کشور فرانسه

فرانسه یکی از مدرن ترین کشور ها و به عنوان یک رهبر در میان ملت های اروپایی محسوب می شود،که در نیمکره شمالی و در غرب قاره اروپا قرار دارد. نقشه فرانسه شبیه یک شش ضلعی می‌باشد و این کشور با شش کشور اروپایی دیگر مرز زمینی دارد .

فرانسه که به عنوان کشور فرهنگ و هنر شناخته می شود چهارمین قدرت صنعتی جهان است. این کشور محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است.براساس گزارش سازمان جهانگردی در سال 2014 ، حدود 83.7 میلیون بازدید کننده وارد کشور فرانسه شدند وبه عنوان پر بازدید ترین کشور جهان شناخته شد.

فرانسه بزرگترین کشور اتحادیه اروپا با عنوان(6گوشه) شناخته شده است . این کشور مساحتی معادل 551000 کیلومتر مربع (تقریبا یک پنجم کل اتحادیه اروپا) را دارد.

این کشور در مجامع تاثیر گذار جهانی مانند: شورای امنیت سازمان ملل متحد، ناتو، اتحادیه اروپا ودیگر سازمان ها نقش حائز اهمیتی را ایفا میکند.

در زمینهٔ استانداردهای بین‌المللی، فرانسه را می‌توان از کشورهای پیشرو دانست. استانداردهای بالای زندگی، تحصیلات، سلامت، امید به زندگی، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی فرانسه را از جمله کشورهای ایده آل برای زندگی معرفی می‌کند. فرانسه همچنین از کشورهای مؤسس سازمان ملل متحد بوده و یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز می‌باشد.

فرانسه یکی از سه کشوری است که دارای سواحلی هم در دریای مدیترانه و نیز اقیانوس اطلس می‌باشد.

نوشته های مرتبط