اخبار, فرانسه, مقالات

آشنایی با شهرهای فرانسه

پاریس (Paris)

پاریس (به فرانسوی: Paris), پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستان‌های ناحیه ایل-دو-فرانس است. پاریس یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم … ادامه مطلب.

مونت پلیه (Montpellier)

مونت پلیه (به فرانسوی: Montpellier), مرکز استان هرو (Hérault) در ناحیه لانگ دوک -روسیون (Languedoc-Roussillon) در جنوب فرانسه واقع است. این شهر بین شهرهای نیم (Nîmes) و بزیه (Béziers) قرار دارد. ادامه مطلب.

مارسی (Marseille)

مارسِی (به فرانسوی: Marseille), دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه و مرکز ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور است. این شهر کنار دریای مدیترانه قرار دارد و بزرگ‌ترین جزیره این دریا است. ادامه مطلب.

استراسبورگ (Strasbourg)

اِستراسبورگ (به فرانسوی: Strasbourg), هفتمین شهر بزرگ فرانسه و مرکز ناحیه گرانت است می‌باشد. موقعیت ویژه جغرافیایی این شهر در حد فاصل ارتباطات بین‌المللی با قدمتی اروپایی، مشرف به رودخانه راین، به این شهر … ادامه مطلب.

گرونوبل (Grenoble)

گرونوبل (به فرانسوی: Grenoble), از شهرهای استان ایزر در ناحیه رُن-آلپ کشور فرانسه است. این شهر که از پاریس 3 ساعت و از لیون 1٫5 ساعت فاصله دارد یکی از قطب‌های مهم علمی و فناوری فرانسه می باشد. ادامه مطلب.

نوشته های مرتبط